pripojeni k win VPN

Založil svetlonos, 30. 11. 2009, 14:13:31

Předchozí téma - Další téma

svetlonos

Zdravim, muze mi nekdo poradit, jak dostat debiani stroj do win VPN? Jedná se o VPN PPTP na serveru MS SBS 2003. Předpokládejme jmeno domeny "domena", jmeno uzivatele "jmeno", heslo "heslo". Zkousel jsem uz vsechno mozne, ale vzdy me server vyhodi uz pri kontrole jmena. Diky za jakykoliv tip, uz jsem tak zoufaly, ze jsem i volal na helpdesk MS:-)

WindAmel

#1
No, jsem jen začátečník v linuxu, nicméně jsem kdysi měl problém se taky připojit na Windows VPN a sice jsem ho vyřešil, ale jen přes nm-applet. Pokud jej tedy nechceš/nemůžeš použít (např. žiješ jen na příkazové řádce bez grafiky), zbytek tohoto příspěvku nemusíš číst.

Nevzpomínám si, co z toho je potřeba a co se týká jiných věcí, nicméně ve svém instalačním scriptu mám, že musím nainstalovat balíky "network-manager-pptp" a "network-manager-vpnc". Systém závislostí by měl zajistit instalaci potřebných knihoven k VPN a nm-appletu (ujisti se, že je v seznamu věcí k nainstalování), nicméně mám zkušenost, že když v Debianu instaluji nm-applet, je zde hodně problémů:
- nic tě neupozorní, že pokud chceš používat nm-applet, musíš být členem jisté skupiny, nevzpomínám si které, ale lze najít na netu
- nic tě neupozorní, že Debianský instalátor má problémy zavést nm-applet tak, aby se spustil po startu. Pokud se spustí, good for you, ale já to štěstí neměl. Takže pokud se nespustí, podívej se po netu, jak to zařídit v tom prostředí (xfce/Gnome/KDE/...), které používáš
- pokud používáš xfce, toto téma zde někde existuje (EDIT: http://forum.debian-linux.cz/index.php/topic,316.0.html )

Po té, co to všechno rozjedeš pak už stačí v liště na něj kliknout levým tlačítkem a proklikat se až k přidání nového VPN spojení, kde si zvolíš, že chceš PPTP. To by mělo fungovat.