Poradíte s autoškolou?

Založil kabelkajetu, 21. 09. 2013, 22:25:03

Předchozí téma - Další téma

kabelkajetu

Áhoj, mám problémy udělat autoškolu... Vážně, smažíém se, ale vždy na mě ty smetci inspektoři něco najdou.

Jak se má správně měnit směr jízdy, jak se má správně jezdit do tunelu (podjezd, je to malý tunel, nad ním je vlaková trť) a jak se správně rozjezdit? Mě to vždy škubne.

A je mi to už líto... dělat to na potřetí, to mě štve.

Ota Trkola

Tak to jako máme udělat za tebe? Pokud nejsi schopnej to udělat, tak to má asi nějakou příčinu a asi je to tak správně.

Roman Horník

Směr jízdy se mění natočením volantu a/nebo zařazením zpátečky.
Do tunelu/podjezdu se vjíždí tak, abys z něj bezpečně a ve zdraví vyjel, a ostatní účastníci silničního provozu taky.
Správně se rozjíždí tak, aby auto neskákalo, nebo aby se kola neprotáčely. Na to potřebuješ cit v nohách a nemanipulovat s pedálama jako prase.

Dneska udělá řidičák každej, kdo má do prdele díru, a to doslova. I Ty ho jistě jednou uděláš. Nicméně z daleka ne každej na to řízení opravdu má. To není jenom koupit si řidičák, auto, v něm točit volantem, dělat tůt-tůt, a všichni mi polibte prdel, JÁ jsem řidič! Ono potkat pitomce, co se ani po letech nenaučí zaparkovat, nenaučí se couvat, nenaučí se jet víc jak 40km/h, nenaučí se překonat strach, nenaučí se věnovat svou pozornost řízení, nenaučí se udržet se ve svým pruhu, nenaučí se jezdit střízlivej, nenaučí se dávat pozor nejen na to, co se děje před ním, ale i na to, co se děje kolem něj, a to i za ním, nenaučí se respektovat fyzikální zákony, ani ostatní účastníky silničního provozu, nenaučí se sžít se se svým vozidlem, znát limity a stav jeho samýho, svýho vozidla i vozovky, po níž jede, atd., je vždycky na pěst.
Po silnicích jezděj feťáci (počítám i ožralý), jezděj dědkové, vyjedou jednou do roka na dušičky, maj reakce v řádu několika vteřin až minut, nedokážou se udržet ve svým pruhu a kolikrát vymetaj okraj škarpy a při padesátce maj víc adrenalinu než krve, jezděj kravaťáci z Cajzlistánu v esúvéčkách, agresivně předjížděj přes dvojitou plnou a/nebo do nepřehledný zatáčky jenom proto, aby tu lůzu předjeli, ženský, který dělaly řidičák až na počátku klimakteria, koupěj si nejmenší dostupný "auto" žžžůůůžžžovoušššký barvy, nalepěj úsměv na sklo, vytřeštěj oči a cukavou jízdou, s kvílícím motorem a pálící se spojkou jedou pomaličkým tempem k obchoďáku, kde při pokusu o zaparkování najebou okolo stojící auta. Nebo kamióňáci - potkej kamióňáka z Polska, Rumunska, nebo z Ruska! A tak proč bys nejezdil i Ty? Ale když už děláš zkoušky a neznáš základy, neznáš pravidla silničního provozu, což je Α (alfa) i Ω (ómega) toho, co musí účastník silničního provozu umět, tady je kurva něco blbě!

Já jsem udělal řidičák až napotřetí. Teorii jsem se nikdy nepotřeboval moc učit, akorát jsem věnoval pozornost první pomoci. No a praxe... poprvý jsem překročil padesátku v obci, podruhý vlastně taky. Ale to auto jsem už v tý době uměl dostatečně ovládat a věděl jsem, co která značka znamená. Až tohle budeš ovládat, pak si řidičák zasloužíš. Jinak ne.
Debian Sid/Experimental 64bit + Mate Desktop Environment
* CPU: Intel i5 3570
* GPU: NVIDIA GTX650 1GD5
* MB: Lenovo IH61M
* RAM: 16GiB Deutsche Demokratische Republik 3 @ 1600MHz

branov

Roman Horník: perfektná odpoveď !!! Ako keby som čítal svoje vlastné myšlienky.

K téme: mal som to šťastie, že som som spravil skúšky na prvý krát, test 100%, jazda bez problémov, akurát čo som pri parkovaní mierne ošuchol disky o obrubník, ale to bol už záver jazdy :D No a to bolo niekedy v polke marca (brezen) a zrovna mi napadol sneh :) Ale bolo to v pohode. No a potom už len jazdiť jazdiť jazdiť, aby si nabral prax.

kabelkajetu

Víte. to je celoživotní problém. Do šestý třídi se mi třeba pletly písmena.
Tak přece se nebudu vomazovat jen proto, protože mi něco nejde... notnou dávku života sem se tím trápil, až sem si jednoho dne řek že na to kašlu a jednoduše sem začal trestat každého kdo mi něco vyčetl. Není moje chyba že sem nedokonalej.

Power

#5
Každý řidič nějak začínal, já jsem dělal autoškolu úplně bez praxe a udělal jsem jí kupodivu napoprvé. Testy jsem si koupil a pilně procvičoval doma, takže jsem měl plný počet bodů, protože jsem měl teorii naučenou. Jízda z počátku také nebyla žádná procházka, než jsem si to osahal a zjistil co po mě vlastně instruktor všechno vyžaduje a co je potřeba vypilovat. Za nás nebyl v autoškole ani simulátor, takže mi instruktor při první jízdě otevřel přední kufr ukázal motor, řekl jak to funguje a po pár kolečkách na parkovišti jsem jel vyplašený do provozu mimo město  :o

Jestli si někdo myslí, že 14 jízd v autoškole po 1.30 hod. tj. 21 hod. čistého času udělá z někoho hotového řidiče, tak je na omylu. Bohužel z autoškoly jde člověk v podstatě s minimem praxe. Nejsmutnější je, že na to aby se člověk mohl vyjezdit potřebuje řidičský průkaz, asi těžko se vyjezdí a získá pořádnou praxi bez řidičského průkazu.
Každopádně co se týká cukání a dalších věcí, tak to je popsané hezky pro začátečníky na tomhle webu http://www.autoskola-pospisil-brno.cz/otazky-a-odpovedi/
Ještě k tomu cukání, pokud má člověk v začátcích problémy s otáčkami motoru při rozjezdu (plynulé pouštění spojky nyní vynechám), tak se může dívat na otáčky motoru přímo na otáčkoměru než získá cit  :)
A co se týče změny směru jízdy, tak to je přímo popsané v zákonu o provozu na pozemních komunikacích http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/znameni_o_zmene_smeru_jizdy/

Přeji hodně řidičských úspěchů  :)

petrbian

Citace od: kabelkajetu kdy 26. 09. 2013, 17:05:21
Není moje chyba že sem nedokonalej.

Nikdo není dokonalý a platí to dokonce i pro ty, kteří to tvrdí.
Hodně štěstí v příští zkoušce.  :)

kabelkajetu

Tak děkuju... je prostě škoda, že sem nešikovnej :-(

Power

Tím se netrap, každému holt jde něco lépe a něco hůře, což je v podstatě normální stav...