Nastavení gameportu (modul analog)

Založil sviccc, 18. 04. 2012, 15:39:40

Předchozí téma - Další téma

sviccc

Zdravím Vás.Psal jsem s tímto problémem již na ubuntu fórum, jelikož mám ubuntu, ale tam si zřejmě nikdo nedokáže poradit se základním problémem, tak jsem se rozhodl napsat sem.Přece jenom je ubuntu na základu debianu.Takže k problému :
Mám gameport zařízení s 3-ma osama a 4 tlačítky.Autodetekce analog modulu ovšem hlásí jen 2 osy a 4 tlačítka.Potřeboval bych tedy pomoci s manuálním nastavením modulu.Dokumentace říká : modprobe analog map=<type> , ale nevím přesně co, nebo jakým způsobem to tam dosadit.Tohle je tabulka , podle které mám dosazovat :

http://www.mjmwired.net/kernel/Documentation/input/joystick.txt#186

Bit | Meaning
--------------------------
0  | Axis X1
1  | Axis Y1
2  | Axis X2
3  | Axis Y2
4  | Button A
5  | Button B
6  | Button C
7  | Button D
8  | CHF Buttons X and Y
9  | CHF Hat 1
10  | CHF Hat 2
11  | FCS Hat
12  | Pad Button X
13  | Pad Button Y
14  | Pad Button U
15  | Pad Button V
16  | Saitek F1-F4 Buttons
17  | Saitek Digital Mode
19  | GamePad
20  | Joy2 Axis X1
21  | Joy2 Axis Y1
22  | Joy2 Axis X2
23  | Joy2 Axis Y2
24  | Joy2 Button A
25  | Joy2 Button B
26  | Joy2 Button C
27  | Joy2 Button D
31  | Joy2 GamePad

Zkoušel jsem modprobe map=11101111 , ale lezli z toho blbosti, takže tímto způsobem to nepůjde.Děkuji předem za Vaši pomoc a drahocený čas ;-)

sviccc


Roman Horník

#2
Nejsem si jistej tím, že by měl někdo s takovou vykopávkou praktický zkušenosti. Taky nikde nepíšeš, co je to za kartu a jakej joystick k tomu připojuješ.
A jestliže je osa X a osa Y, co je ta třetí osa? Z? Jako že bys tu páku vytahoval nahoru a dolu? :D
Možná je třetí poťák poškozenej/odpojenej, chce to vzít do ruky měřák a proměřit ho, nevylučuje se ani chyba karty samotný.
Chce to víc info.
Debian Sid/Experimental 64bit + Mate Desktop Environment
* CPU: Intel i5 3570
* GPU: NVIDIA GTX650 1GD5
* MB: Lenovo IH61M
* RAM: 16GiB Deutsche Demokratische Republik 3 @ 1600MHz

sviccc

#3
Karta SB Live! Emu10k1 sb0220.Zařizení Volant (osa X1),plyn/brzda(osa Y1),spojka (osa X2).Poťáky mají téměř stejné měřitelné hodnoty a funkčnost ověřena ve windowsech.V manuálu k analog modulu je napsáno, že umí autodetekovat pouze ty zařízení uvedené v tabulce a pokud je zařízení jiné, musí se "kombinováním bitů" nastavit modul ručně.Otázka je, jak tedy kombinovat bity.To je celá věda, na kterou se tu ptám.Myslel jsem, že se jedná o banalitu, ale ani zkušenější uživatelé mi zatím neporadili.Bohužel manuál k modulu postrádá příkladnou ukázku zápisu.Děkuji za odpověď.

Edit : Nevím proč o gameportu mluvíš, jako o staré vykopávce, když je to úžasné rozhraní.Vždyť k tomu můžeš prřipojit témeř cokoliv a okamžitě v reálném čase číst vstupní hodnoty.Využití např.: Teploměr, měřič polohy natočení nějakého elementu.V závislosti na téhle schopnosti se dají dělat velmi užitečné skripty.Na dnešní "moderní" USB potřebuješ naprogramovat vlastní mikroprocesor, což je i finančně velmi náročné.