sym. link na druhý OS

Založil martin.159, 24. 01. 2017, 07:34:05

Předchozí téma - Další téma

martin.159

Zdravím, jsem začátečník a prosím o rady. Mám na PC dva systémy (Ubuntu, Debian). Ubuntu je hlavní a Debian je v /media/uzivatel_ubuntu/debian
chci mít jen přístup na Debian z Ubuntu (rwx), ne naopak, tak jsem si povolil práva (Others rwx) na složku  /media/uzivatel_ubuntu/debian/home/uzivatel_debian
Nezdá se mi to moc bezpečné, ale je jiná možnost?

Pak jsem si chtěl ještě dát do home na Ubuntu link, ale nezobrazuje se
sudo ln -s /media/uzivatel_ubuntu/debian/home/uzivatel_debian/    ~/
na výpisu mám toto
lrwxrwxrwx 1 root     root       40 led 24 07:06 uzivatel_debian -> ../../media/uzivatel_ubuntu/debian/home/uzivatel_debian/
mám práva tam zapisovat, ale nelze zobrazit link?
Díky

Petr Krčmář

Je jiná možnost – oddělit home do samostatného oddílu a ten si připojovat do obou systémů. To je to, čeho chceš dosáhnout.

Nerozumím tomu, že se nezobrazí ten link. Linkuješ teda celý adresář, ale já v tom druhém výpisu vidím tu správnou podobu směřující na ten home. Pokus se to nějak lépe vysvětlit – čeho chceš dosáhnout a jaký je stav.

martin.159

Citace od: Petr Krčmář kdy 24. 01. 2017, 09:27:36
Je jiná možnost – oddělit home do samostatného oddílu a ten si připojovat do obou systémů. To je to, čeho chceš dosáhnout.
Jde to nějak šetrně? něco jako gparted a poté to mount. Už tam mám data, tak bych se rád vydal jistou cestou.

Citace od: Petr Krčmář kdy 24. 01. 2017, 09:27:36
Nerozumím tomu, že se nezobrazí ten link. Linkuješ teda celý adresář, ale já v tom druhém výpisu vidím tu správnou podobu směřující na ten home. Pokus se to nějak lépe vysvětlit – čeho chceš dosáhnout a jaký je stav.
Vytvořím link a v terminálu přes ls se zobrazí, dokonce ho i spustím přes nautilus, ale v průzkumníku se nezobrazuje, až po restartu, ale to zase hlásí, že neexistuje cesta a chci-li jej odstranit.